BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, April 12, 2009

Terima Kasih

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuhSegala pujian bagi Allah S.W.T pemilik sekalian alam dan selawat serta salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W, ahli keluarganya, sahabat-sahabat dan sesiapa yang mengikuti mereka dengan ikhlas hinggalah ke hari kiamat.

hati penulis terpanggil untuk menulis..tujuan penulis memblog ni pun bukanlah untuk meluahkan segala isi hati..penulis sedar, ini bukanlah medium yang terbaik tuk meluahkan segalanya..tempat yang terbaik dan pendengar terbaik adalah disisi Allah SWT...penulis sedar akan kebahagian dan ketenangan itu.." sesungguhnya dengan mengingati Allah itu hati-hati akan menjadi tenang..." Allah adalah tempat terbaik untuk mengadu segalanya..tanpaNYA lemahlah hati pabila diuji..Allahuakhbar...

Alhamdulillah..sedikit ceria muncul di hati mengenang sesuatu... insyAllah segalanya akan semakin baik..berkorbanlah duhai hati..berkorban, berjuang demi cinta..suka dan duka suratanNya..mengenal erti jalan bahagia..

apa yang berlaku adalah takdir ketentuan darinya..sabar, redha dan tabah ketika menjalani ujian darinya..kita hidup di dunia ni sementaraja..hargailah nikmat yang ada..hargai sekecil-kecil kurniaan..tanamkan cita-cita setinggi bintang di langit, dan rendahkan diri sedalam mutiara di lautan..tiada yang berbeza antara kita semua..semua berpeluang mendapat kebahagian darinya..

salahkan takdir~ tidak dinafikan kadang-kadang ada tindakan di luar kawalan.hingga semuanya terasa begitu pelik..mungkin sukar untuk menerima kenyataan..manusia biasa, iman yang berubah-ubah..para malaikat imannya mendatar sementara iman para nabi, sentiasa naik dari hari ke hari..walauapapun..sentiasalah mengingatiNYA..( pesanan untuk diri )..sememangnya hidup penuh dengan onak duri dan cabaran..hadapilah ia dengan senyuman..

teman, terima kasih atas perkongsian dan peluang... mungkin selama ini ada salah faham antara kita..dengan bawa berbincang, kita akan lebih mengerti..apa sebenarnya..kekangan masa dan situasi ada kalanya menyebabkan semua yang bersarang di fikiran di bawa ke hati..lantas banyak andaian dibuat..moga kita sentiasa berprasangka baik..apapun yang kita lakukan..biarlah dengan hati, dengan ikhlas..jangan penah ada rasa terpaksa..insyAllah akan dipermudahkanNya..niat perlu betul..niat yang baik, tidak menghalalkan cara, susah nak faham kata-kata ni..duhai hati belajarlah untuk faham~

0 comments: