BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, April 10, 2009

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh
Segala pujian bagi Allah S.W.T pemilik sekalian alam dan selawat serta salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W, ahli keluarganya, sahabat-sahabat dan sesiapa yang mengikuti mereka dengan ikhlas hinggalah ke hari kiamat.

Marilah kita sama-sama memanjatkan doa yang mujarab (insyAllah..) dengan penuh ketulusan dan keikhlasan, keyakinan untuk menghilangkan kesedihan, kecemasan dan kedukaan..

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Tiada Tuhan selain Allah yang maha Agung lagi Maha Penyantun. Tiada Tuhan selain Allah, Tuhan pemilik 'Arasy yang agung. Tiada Tuhan selain Allah, Tuhan yang Pencipta dan Penguasa langit dan bumi dan Tuhan Pemilik 'Arasy yang mulia. Wahai Dzat yang Maha Hidup dan Maha Berdiri sendiri, tiada Tuhan selain Engkau, dengan rahmatMu aku memohon pertolongan.

Ya Allah
Hanya rahmatMu yang kuharapkan
maka janganlah Engkau biarkan diriku terlepas dari kasihMU
sekelip mata pun dan perbaikilah selalu keadaanku
Tiada Tuhan selain Engkau

Aku memohon ampunan kepadaMu Ya Allah
yang tiada Tuhan selain DIA, yang Maha Hidup lagi Maha Berdiri Sendiri
dan aku bertaubat kepadaMU

Tiada Tuhan selain Engkau
Maha Suci Engkau
Sesungguhnya aku termasuk orang-orang yang telah berbuat zalim

Ya Allah
sesungguhnya aku adalah hambaMU
dan anak dari hamba lelaki dan hamba perempuanMu.
Hidupku ditanganMu
Telah berlalu qhadaMu padaku dan sungguh adil hukuman yang Engkau putuskan terhadapku

Aku memohon kepadaMU
dengan semua nama yang Engkau miliki
yang Engkau namakan diriMu sendiri
yang engkau cantumkan di dalam kitabMu
yang Engkau ajarkan kepada seseorang di antara makhlukMu(
NabiMu)
atau dengan semua namaMu
yang masih tersimpan dalam pengetahuan ghaib yang ada disisiMu
agar kiranya Engkau berkenan menjadikan Al-Qur'an sesuatu yang rimbun
dalam hatiku, cahaya dadaku, penglipur kesedihanku dan pengusir kecemasanku


Ya Allah
sesungguhnya aku memohon perlindungan kepadaMu
dari kecemasan dan kesedihan, kelemahan, dan kemalasan, kekikiran dan sifat penakut
dan dari bebanan hutang dan tekanan orang-orang berniat jahat

dan
Ya Allah...cukuplah Engkau menjadi penolongku...dan kau adalah sebaik-baik Pelindung

0 comments: