BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, October 6, 2010

La Tahzan Teman

Salam...

Kesakitan,kekecewaan,ketidakpuasan hati adalah perkara biasa yg dilanda oleh makhluk Allah SWT yg bergelar hamba...tidak penting akan sebab berlakunya rasa-rasa itu, yg penting bagaimana kita menghadapinya...berlapang  dada atau berkeluh kesah...pilihan di tangan kita..

Tidak dapat dinafikan lagi, tidak semua perkara dpt dihadapi dengan tenang terutamanya hal-hal yang melibatkan hati dan perasaan...Oleh itu, didiklah hati kita agar tabah dan sabar mengadapi semua itu sambil menanamkan sepenuh keyakinan kepadaNya...hati kita milikNyA..ajarlah hati agar terbiasa dengan luka-luka agar kelak menjadi kebal dan sentiasalah husnuzhon terhadap Allah SWT...

" Hari-hari tak sentiasa gelap, ia kan disinari mentari pagi yang pastinya akan muncul...sinarkan hari anda dengan mengingatiNya...."


Ubatilah luka hatimu dengan rasa keredhaan, sabar dan kesyukuran, hilangkanlah kesan parutnya dengan meletakkan keyakinan sepenuhnya pada janji-janjiNya..




“Dan sungguh akan Kami berikan cubaan kepadamu, dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa dan buah-buahan. Dan berikanlah berita gembira kepada orang-orang yang sabar". 
 [Al-Baqarah, 155]












posted by:










0 comments: